Alle med tilknytning til 4. og 5. trinn ved Slattum skole oppfordres til å teste seg

En ansatt ved Slattum skole har fredag testet positivt for Covid 19. Det er sannsynlig at dette er UK- varianten av koronaviruset.

Vi vurderer situasjonen slik at det er nødvendig å sende hjem alle elever fredag. Dette gjør vi for å begrense spredning av smitte.

• Vi ber alle med tilknytning til 4. og 5. trinn ved Slattum skole om å teste seg. Dette gjelder elever, ansatte, foresatte og andre som har tilknytning til skolen.
  • Vi oppfordrer alle med tilknytning til 4. og 5. trinn ved Slattum skole om å ikke reise på vinterferie før de har fått negativt svar på koronatest.
  • Vi har gjort en avtale med Oslo kommune om at personer med tilknytning til Slattum skole kan teste seg i på Rommen teststasjon. Dit kan du kjøre uten timeavtale - det er drop-in.
  • I tillegg øker vi kapasiteten på teststasjonen ved Rådhuset. Bestill time hit på www.nittedal.kommune.no Dersom det byr på problemer å bestille tid, anbefaler vi Rommen teststasjon som har god kapasitet.
  • Alle som bor i Nittedal kan bruke teststasjonene i Oslo, for eksempel Rommen.

Tre elever på 5. trinn har tidligere testet positivt i tillegg til læreren på 4. trinn testet positivt i dag fredag.

Publisert: 19.02.2021 12.33