Biblioteket gjenåpner 18. mai

Vi åpner dørene igjen mandag 18. mai, så nå kan du låne og levere bøker på biblioteket. Vi ønsker dere velkommen tilbake til oss! Merk at vi foreløpig har en del forbehold og begrensninger av hensyn til smittevern.

Til våre lånere

Nittedal bibliotek følger råd for smittevern og begynner en gradvis gjenåpning hvor det blir noen begrensninger på tilgang til deler av lokalene våre og tjenestetilbudet.

Når dere besøker oss ber vi alle følge anvisningene i biblioteklokalet.

Tjenester i biblioteket

Vi åpner opp for selvbetjent utlån og innlevering på våre automater. Har du fått hentemelding kan du selv finne materialet på hentehylla og låne de ut på automaten. Trenger du veiledning kan du komme til oss i skranken, så hjelper vi deg gjerne! Vi åpner opp for innlån fra andre bibliotek, så hvis du ønsker å låne noe som vi ikke har i samlingen kan det bestilles.

I første fase kan man kun låne og levere ved biblioteket. Husk å ta med lånekortet eller lånekort i Bibliofil-appen! Det er derfor ikke mulig å sitte hos oss for å studere, lese, la barna leke osv.

Av hensyn til gjeldende smittevern legger vi ikke ut aviser og tidsskrifter, men minner om at du kan lese aviser og tidsskrifter i appen Pressreader.

Det er ikke mulighet til å bruke datamaskinene våre, men du kan skrive ut ark hos oss ved hjelp av appen Princh på en av dine mobile enheter.

Vi har foreløpig ikke arrangementer i biblioteket og vi tar heller ikke imot grupper som barnehager, klasser m.m.

Leseplassene holdes dessverre fortsatt stengt.

Meråpent bibliotek er av smittevernhensyn fortsatt stengt.

Følg med på nittedal.kommune.no/bibliotek og Facebook-siden vår så holder du deg oppdatert på tjenestetilbudet og åpningstider.

Åpningstider fra 18. mai:
mandag og torsdag kl 11 – 19
tirsdag, onsdag og fredag kl 11 - 15

Bestille

Du kan bestille bøker, filmer og lydbøker fra vår nettside og i appen Bibliofil. Du vil få en melding når materialet er klart til avhenting.

Viktige informasjonskilder

Viktig informasjon om koronasituasjonen i Nittedal finner du på Nittedal kommune sine hjemmesider

Folkehelseinstituttets temasider om korona

Publisert: 14.05.2020 14.00