Opphever lokale regler om breddeidrett og andre fritidsaktiviteter

Torsdag vedtok kriseledelsen i Nittedal å oppheve de lokale reglene om breddeidrett og andre fritidsaktiviteter. Forskriften har tidligere satt begrensninger på at personer som er bosatt utenfor Nittedal kommune og som ikke har vært medlem i et idrettslag eller forening i Nittedal ikke har hatt lov til å delta på organiserte samlinger eller andre fritidsaktiviteter.

Dermed er det den nasjonale covid-19-forskriften som gjelder for breddeidrett, treningssentre og andre fritidsaktiviteter i Nittedal kommune fra og med torsdag 3. juni. Gjeldende regler og anbefalinger i Nittedal kan du lese i sin helhet her.

- Dette er enda et lite skritt i retning av å åpne samfunnet igjen. Det er lav smitte og få innlagte av covid-19 på sykehus nå. Mindre smitte i nabokommunene har også vært viktig for at vi nå letter på de lokale tiltakene for breddeidrett, treningssentre og fritidsaktiviteter, sier ordfører Inge Solli.

Vi gjør oppmerksom på at påbudet om munnbind på offentlige steder forlenges til og med søndag 20. juni.

Publisert: 03.06.2021 12.59