Søknadsfrist for spillemidler 15.oktober

Frist for å søke

Årlig søkndasfrist er 15. oktober.

Kort om tilskuddet

Du kan søke om tilskudd til bygging og/eller rehabilitering av anlegg for idrett og fysisk aktivitet som er åpne for allmenn idrettslig virksomhet, og som ikke er underlagt fortjenestebaserte eierformer.

Du kan også søke om tilskudd til kjøp og/eller innredning av eksisterende anlegg.

Kriterier for å søke

For informasjon om villkår, krav og søknadsprosessen kan du gå til anleggsregisteret.no.

Hvem kan søke?

Lag, organisasjonsledd og sammenslutninger tilknyttet følgende organisasjoner kan søke om tilskudd til alle anleggstyper:

• Kommuner og fylkeskommuner, Norges idrettsforbund, Samenes Idrettsforbund-Norge, Studentsamskipnader, Norges Jeger- og Fiskerforbund, Den Norske Turistforening, Norges Bilsportforbund og Det Frivillige Skyttervesen.

Følgende organisasjoner og tilknyttede sammenslutninger kan søke tilskudd til friluftslivsanlegg:

• Friluftsrådenes Landsforbund, Norsk Friluftsliv og Oslofjordens Friluftsråd

Følgende organisasjoner og tilknyttede sammenslutninger kan søke tilskudd til hundesportanlegg:

• Norsk Kennel Klubb

Følgende sammenslutninger kan søke tilskudd til nærmiljøanlegg:

• Borettslag og velforeninger

Forskrift

Bestemmelser om tilskudd til anlegg for idrett og fysisk aktivitet.

Alexander Halland
E-post: alexander.halland@nittedal.kommune.no