Velkommen til ny innbyggerportal

Velkommen til Nittedal kommunes nye innbyggerportal. Den gir flere muligheter.

Kommunens nettside www.nitttedal.kommune.no hadde i 2017 over 156.000 besøk – og over 835.000 sidevisninger. 40 prosent av besøkene kom via mobiltelefon og nettbrett. Trenden med å bruke mobil/nettbrett for å løse oppgaver på nett er økende, og behovet for gode selvbetjeningsløsninger følger utviklingen i samfunnet ellers. Fra 29. oktober 2018 vil www.nittedal.kommune.no fremstå i ny drakt med «Min side».

Hvorfor gjør vi det?
Vi ønsker å styrke brukervennligheten, og øke tilfredsheten blant innbyggere, næringsliv og øvrige besøkende til innbyggerportalen. Den nye løsningen åpner for digitale løsninger og selvbetjening. De som vedlikeholder innholdet på sidene får et enklere og bedre verktøy, slik at administrasjonen av portalen blir mer effektiv.

Hva blir nytt?
Den nye portalen gir deg tilgang til følgende:

• «Min side», som er starten på en selvbetjeningsløsning for innbyggere i Nittedal.
  • «Min side» gir tilgang til elektroniske skjemaer
  • «Min side» gir tilgang til andre elektroniske tjenester som vi har etablert som Visma flyt skole og søke om barnehageplass.
  • Ny og bedre skolerute som er nedlastbar til din kalender.
  • Lag og foreninger får en egen side hvor de kan bli synlige for innbyggerne.
  • Egen tjeneste for påmelding til aktiviteter og kurs.
  • Arrangementskalender
  • Flere tjenester på innbyggerportalen blir lansert forløpende

Hva skjer framover?
Med ny innbyggerportal har vi teknologi som gjør det mulig å videreutvikle løsninger for selvbetjening.

Fra november 2018 til juni 2019 planlegger vi å lansere disse tjenestene:

• Se dine faktura. Alle kommunale fakturaer på ett sted.
  • Se opplysninger om dine eiendommer
  • KommuneKari – en «chatbot» / søkemotor som gjør det enklere for innbyggere å finne fram til riktig informasjon.

Videreutviklingen av Nittedal kommunes nye innbyggerportal er en kontinuerlig prosess. Innbyggerne vil bli involvert ved å gi oss innspill på hva som fungerer eller ikke fungerer, og vi vil forbedre nettstedet løpende. Målet er å skape et nettsted med moderne selvbetjeningsløsninger der innbyggerne står i sentrum.

Publisert: 29.10.2018 10.27