17. mai i Nittedal

Korps og kor i Nittedal bidrar til høytidsstemning på en nasjonaldag som blir veldig annerledes enn vi er vant til. Her er programmet for dagen.

-Feiringen av nasjonaldagen blir helt spesiell i år, men også i år skal vi feire friheten, fellesskapet og demokratiet, sier fungerende ordfører Inge Solli.

-Jeg er glad for å bo i et land hvor vi viser samhold, selv om vi i år må gjøre det gjennom å holde avstand. Vi har i en felles dugnad klart å ta smittevernhensyn på alvor, og nå åpner vi samfunnet sakte men sikkert opp igjen. Dette blir gjort gradvis og kontrollert. Jeg vil gi ros til de som har vasket hender og holdt avstand, selv om dere heller ville gitt hverandre en god klem. Selv om mange har det vanskelig på grunn av korona nå, så går alt bra til slutt, sier Solli.

-Vi gleder oss alle til å få hverdagen tilbake, selv om den kan bli litt annerledes enn slik den var før viruset rammet oss. Tusen takk til korps, kor og andre frivillige som også i år bidrar til å markere 17.mai på en fin måte. Jeg ønsker alle en minneverdig og hyggelig 17.mai, avslutter Inge Solli.

Ta hensyn til musikantene

Nittedal kommune oppfordrer til å delta i feiringen ut fra de smittevernhensyn som gjelder. Pass på å holde avstand i tråd med helsemyndighetenes retningslinjer, også av hensyn til alle musikantene som bidrar denne dagen.

Helsedirektoratets foreløpige retningslinjer for årets markering av 17.mai.

Program for dagen

Søndre Nittedal

Søndre Nittedal skolekorps

08.00:                   Flaggheising Ulverud skole (hovedkorpset)

08.30:                   Skyset. Oppstilling/spille på fotballbane ved blokkene på Skyset. Marsjere Skysetveien-Heggeveien, til blokkene (hovedkorpset)

09:30:                   Haugeråsen (hovedkorpset)

10.30:                   Kjul. Oppstilling nederst på feltet. Marsjere Solbakken terrasse – Kjul terrasse (hovedkorps og juniorkorps)

11.30:                   Slattum. Start på Prix. Marsjere runden på Slattum terrasse, stopp for å spille (hovedkorps og juniorkorps)

12.30:                   Nittedal kirke, oppstilling på P-plass. Avslutning med Ja vi elsker kl.13.00

Søndre Nittedal veterankorps

08.00:                   Flaggheising på Skytta bo- og servicesenter

Ca 09.00:             Skillebekk og Holumskogen vel

Ca 10.30:             Skyttaområdet, både gamle og nye Skytta

13.00:                   Hagan Atrium, Ja vi elsker

Nittedal og Hakadal Janitsjar

08:30                    Flaggheising + Ja vi elsker + marsjer. Ospelia Borettslag (idrettsplassen)

Nittedal barne- og ungdomskor

Kl.13.00               Skytta bo- og servicesenter.  Liten konsert inkl. Ja vi elsker. Fungerende ordfører taler.

Rotnes

Rotnes skolekorps

Rød rute – Kruttverket: 09.30 – 10.40: Utheim Grendehus – Myrveien – Branngata – Svartkruttveien – Laboratorieveien – Svartkruttveien – Kruttverkveien – Sørliveien – Myrveien – Utheim

Blå rute – Nygård – sentrum: 11.50 – 13.00: Utheim grendehus – Nyveien – Velveien – Lundveien – Øvre Huseby – Nygårdsbakken – Øvre Nygård – Kvernstuveien – Øvre Bjertnes – Nedre Bjertnes – Kvernstuveien – Mattias Skytters vei

Kl.13.00               Mattias Skyttervei, Ja vi elsker

Nittedal og Hakadal Janitsjar

10.30                    Prøysenstatuen på Mo. Kransenedleggelse v/ordfører. Ja vi elsker + 2 marsjer

11:00                    Marsjering fra øverst i Tumyrveien på Rotnes, gjennom Tumyrveien, Høgdaveien, Stjerneveien og Utsiktveien forbi Bunnpris ved Nittedal Stasjon, nedover Sørliveien, rundt Vestliveien, Ringveien og ned til Sørli skole.

Hakadal

Hakadal skolekorps

09:00:                   Marsjering fra MS Senteret og ned Blomsterbakken mot Kiwi Tøyenhaugen, med stopp underveis i konsertformasjon for spilling. Fortsetter over Gamleveien og over mot Steinveien, marsjering og spilling i området rundt Kvartsveien og Feltspatveien. Ny runde på Hellerudhaugen (ved borettslagene).

10:30:                   Avmarsj fra Hakadal stasjon mot Burås, runde med innlagte stopp og spilling inne på feltet.

11:30:                   Fuglåsveien (fra Hagen skole). Innlagte stopp med spilling.

13.00:                   Ja vi elsker

Hakedalen Blæseorkester

09.00:  Døli. Flaggheising med trompetsignal + Ja vi elsker og noen marsjer sammen med speiderne i Hakadal.

09.45: Burås. Marsjer.

10.45: Kiwi på Tøyenhaugen. Marsjer og Ja vi elsker

Nittedal og Hakadal Janitsjar

09.00:                   Sandmo borettslag på Åneby (ved flaggstangen): Flaggheising med trompetsignal. Spilling av marsjer og Ja vi elsker

Marsjering fra Sandmo til Bliksrud borettslag, med innlagt stopp for spilling av marsjer + Ja vi elsker

10.00:                   Minnesmerket for Ånebyleiren ved bensinstasjonen i Hakadal. Ja vi elsker og Gud signe vårt dyre fedreland. Kransenedleggelse v/ordfører

12.30:                   Marsjering og spilling i Vargveien (fra Varingskollen) via Ulvefaret  ned til Døli aldershjem. På Døli: marsjer utendørs i hagen.

13:00:                   Ja vi elsker + Gud signe vårt dyre fedreland

Annet program

Nittedal og Hakadal Bygdeungdomslag (traktortog)

10.00: Avreise fra Rauerskauveien v/Glømmi.
10.30: Krysser rv4 fra Gamleveien mot Fuglåsveien. Sagstuveien rundt, ut på rv4 sørgående.
10.50: Snur på Varingskollen stasjon. Tilbake på rv4 sørgående.
11.05: Snur på Åneby stasjon. Tilbake på rv4 sørgående.
11.25: Opp Stasjonsveien, Rotnes. Tar av på Sørliveien, gjennom kruttverket mot rådhuset hvor toget avsluttes.

Publisert: 05.05.2020 11.06