Adelheid B Kristiansen innstilt som ny kommunedirektør

Adelheid Buschmann Kristiansen er innstilt som ny kommunedirektør i Nittedal kommune.

Kristiansen er 51 år gammel, og kommer fra stillingen som kommunedirektør i Meløy kommune. Hun er master of science in business fra Høgskolen i Bodø, og har lang toppledererfaring. Hun er gift Trond Kristiansen, har to sønner og to barnebarn.

Kommunestyret får ansettelsen til behandling i et ekstraordinært møte onsdag ettermiddag.

Kommunestyret oppnevnte et ansettelsesutvalg for å rekruttere ny kommunedirektør da Finn Christian Brevig sa opp stillingen.

Utvalget har bestått av midlertidig varaordfører Hanne Børrestuen (Ap) (leder), fungerende ordfører Inge Solli (V), Ida Eliseussen (Sp), Jan Stefan Holme (H) og Helge Fossum (FrP). Fagforbundet ved hovedtillitsvalgt Lynette Frøyhov har også vært en del av ansettelsesutvalget.

Nittedal kommune mottok i alt 20 søkere til stillingen som kommunedirektør.

Publisert: 19.12.2022 12.04