Åpner opp breddeidrett og fritidsaktiviteter for personer under 20 år som ikke er bosatt i Nittedal

Kriseledelsen har vedtatt at personer under 20 år som ikke er bosatt i kommunen kan delta på organisert samling i breddeidrett og andre fritidsaktiviteter i Nittedal. Det forutsettes at vedkommende allerede er medlem i idrettslag eller forening i kommunen.

Endringen trer i kraft fra fredag 30. april.

- Dette er en liten endring som betyr mye for de det gjelder. Det er den synkende trenden for koronasmitten som gjør dette mulig, sier ordfører Inge Solli.

Treningskamper utendørs mellom lag i kommunen for personer under 20 år blir tillatt, men nasjonale regler om arrangement må følges.

Det er fortsatt ikke tillatt for personer over 19 år bosatt utenfor Nittedal kommune å delta på organiserte samlinger i breddeidrett eller andre fritidsaktiviteter i Nittedal kommune.

Kamper, cuper og stevner er ikke tillatt for noen aldersgrupper.

Svømmehallene

Kriseledelsen har også vedtatt at Nittedals svømmehaller vil åpnes for voksne grupper fra og med mandag 3. mai. Frem til nå har svømmehallene kun vært åpne for skolesvømming, organisert svømmetrening for de under 20 år, toppidrettsutøvere og rehabilitering.

Folkebadet holdes stengt inntil videre, men vi tar sikte på å åpne dette så raskt som mulig dersom smittesituasjonen fortsetter å utvikle seg i positiv retning.

Publisert: 29.04.2021 15.35