Lytt

Feil i fakturering av kommunale avgifter

Flere innbyggere i Nittedal har fått feil faktura på 2. termin av kommunale avgifter. Årsaken er at det har skjedd en feil i forbindelse med utsending av fakturaene. 

Feilen har rammet om lag 450 innbyggere. 

Feilen har ført til at mange innbyggere har fått inkassovarsel direkte, uten å ha fått første faktura. Inkassovarselet kommer fra "Modhi" og ikke fra kommunen, og er påført et purregebyr på 35 kroner pluss renter.

Mange tar kontakt med kommunen og spør om hva som har skjedd og hvordan de skal forholde seg til dette. 

Nittedal kommune beklager til alle som har fått feil faktura. 

Dette skjer nå:

  • Alle inkassovarslene som er sendt ut feil, blir annulert. Du trenger ikke å betale denne.
     
  • Alle som har fått feil faktura, vil få en ny, korrekt faktura fra kommunen i posten. Denne må betales. 

  • De som allerede har betalt vil få pengene tilbake fra Modhi.

Publisert: 21.10.2021 15.33
Sist endret: 27.01.2023 11.50

Fant du det du lette etter?

Takk for din tilbakemelding

hva forsøkte du å finne?