Gunnar Prøis ansatt som fast kommunalsjef

På bakgrunn av vedtak i budsjett og økonomiplanen er det opprettet en ny stilling som kommunalsjef. Den nye kommunalsjefen skal ha et hovedansvar for sektor miljø og samfunnsutvikling samt ivareta overordnet beredskap og en del øvrige tverrsektorielle oppgaver som tidligere lå under kommunalsjef for stab og støtte.

– Jeg er meget fornøyd med ansettelsen av Gunnar Prøis, sier rådmann Finn Christian Brevig.

– Jeg takker for tilliten og ser fram til spennende utfordringer, svarer Gunnar Prøis.

Gunnar Prøis har i mange år vært enhetsleder for Plan, byggesak og geodata i Nittedal kommune. Han fikk konkurranse fra en rekke sterke kandidater, både søkere med kommunalsjeferfaring og funksjon som kommunedirektør, kan rådmannen fortelle. Gjennom to omfattende intervjuer, case, personlighetstester og attester framsto Gunnar Prøis som den best kvalifiserte.

– Dette viser at det er mulig å gjøre en intern karriere i Nittedal kommune, sier Finn Christian Brevig. Vi må ha en målsetting om å kunne kvalifisere egne ansatte som ønsker det, til nye oppgaver. Ansettelsen av Gunnar er et godt eksempel på dette.

Nå kan sektor miljø og samfunnsutvikling arbeide videre med utvikling av sektoren samt oppfølging av det pågående kommuneplanarbeidet for å nevne noen viktige oppgaver.

– Sektor miljø og samfunnsutvikling har en viktig funksjon for innbyggerne. Det er avgjørende at sektoren kan ligge godt framme når det gjelder å utvikle gode og framtidsrettede løsninger for innbyggerne, samt bidra til utviklingen av et godt lokalsamfunn, avslutter rådmann.

Prøis er for tiden fungerende kommunalsjef og blir fast kommunalsjef fra den 15. april.

Publisert: 14.04.2021 09.27