Innfører hjemmeskole for 6. trinn på Elvetangen skole

Det er i Nittedals kriseledelse fattet vedtak om at 6. trinn på Elvetangen skole innfører hjemmeskole i tidsperioden fredag 10. desember til og med tirsdag 14. desember. Bakgrunnen for vedtaket er at det har vært spredt smitte blant disse gruppene den siste perioden, samtidig som smitten generelt er høy blant barn og unge i Nittedal.

Vedtaket er helsefaglig vurdert av kommuneoverlegen i henhold til smittevernloven. Barn og ansatte er ikke i karantene med mindre noen senere får påvist eller mistenkt Omikron-varianten.

I tillegg til Elvetangen skole, har tre trinn ved Slattum skole og to skoleklasser på Rotnes hatt hjemmeskole fra onsdag 8. desember fram til og med fredag 10. desember.

Tirsdag besluttet Nittedals kriseledelse å innføre gult tiltaksnivå for samtlige skoler og barnehager i kommunen.

Publisert: 10.12.2021 11.40