Korona i Nittedal - status 19. mai

De siste 14 dagene har det blitt registrert 31 positive prøver i Nittedal kommune, det tilsvarer omtrent 124 positive per 100.000 innbyggere. Smittetrenden er nå fallende med 11 positive prøver den siste uka, sammenlignet med 20 positive prøver de foregående sju dagene.

Vi har nå hatt tre dager på rad uten registrert smitte i kommunen.

- God smittesporing og at innbyggerne er flinke til å følge koronareglene gjør at vi nå har god kontroll. Vi må bare sørge for å beholde kontrollen noen uker til, samtidig som vi vaksinerer stadig flere innbyggere. Det vil komme lettelser i korona-reglene når Nittedal og nabokommunene kommer ned på et stabilt lavt antall registrerte smittetilfeller og antall innlagte på sykehus. Dette tidspunktet nærmer seg nå, så jeg ser stadig lysere på situasjonen, sier ordfører Inge Solli.

578 innbyggere har koronatestet seg de siste sju dagene, 1611 de siste 14 dagene.

Smittetallene og antall tester oppdateres daglig her.

Publisert: 19.05.2021 12.05