Koronavaksinen fra Novavax blir tilgjengelig i Nittedal i uke 10

Nittedal kommune tar imot en ny vaksinetype torsdag 10. mars.

Koronavaksinen Nuvaxovid fra Novavax er en proteinbasert vaksine som bygger på en mer tradisjonell vaksineteknologi enn mRNA-vaksinene. Vaksinen gjøres tilgjengelig for personer som av ulike årsaker ønsker å benytte en annen vaksine enn en mRNA-vaksine.

Nuvaxovid er godkjent til grunnvaksinering hos personer som er 18 år eller eldre. Grunnvaksinasjonen består av to doser, gitt med minimum 21 dagers intervall.

Vaksinen fra Novavax gis kun på vaksinasjonssenteret til Nittedal kommune.

Les mer om vaksinen på FHI sine hjemmesider her.

Ledige vaksinetimer

Vi oppfordrer fortsatt alle innbyggere som ikke er ferdig vaksinerte om å bestille seg en time. Det er fremdeles mange ledige timer til vaksinasjon, særlig på kveldstid.

Vaksinasjonen foregår både hos kommunen og på Apotek 1 på Mosenteret. Drop-in gjelder for alle, så fremt det er ledige timer. Tilgangen på vaksinetypen Moderna vil variere framover, noe som gjør at det primært er Pfizer som blir tilbudt.

Oversikt over hvilke dager det vaksineres hvor, kan du lese her.

Publisert: 04.03.2022 10.56