Nå tilbyr Nittedal kommune alle innbyggere over 65 år en oppfriskningsdose

Oppfriskningsdosen er en viktig forutsetning for å holde på beskyttelsen.

Vi vil nå begynne å kalle inn innbyggere som er født i 1956 eller tidligere til en oppfriskningsdose. Innbyggerne kan forvente løpende innkalling i løpet av de neste ukene. De som ikke svarer på SMS, vil bli oppringt.

Ikke alle vil bli satt opp nøyaktig seks måneder etter at de fikk andre vaksinedose. For noen kan det være snakk om én til to uker før.

– Det er helt greit, og jeg vil understreke at det ikke er farlig å bli kalt inn en uke eller to før det har gått seks måneder, sier assisterende kommuneoverlege Gudmund Myhren.

I tillegg til årskullet 1956 og eldre, blir helsepersonell med nær pasientkontakt også tilbudt en oppfriskningsdose. Vi jobber med å innhente lister fra interne og eksterne helseinstitusjoner nå. Helsepersonell blir kalt inn, og trenger derfor ikke å ta kontakt med kommunen.

– Vi håper å være ferdig med de over 65 år samt helsepersonell med nær pasientkontakt innen første uka i desember, slik at disse kan gå jula i møte med et tredje stikk, fortsetter Myhren.

Kommunen anser seg ferdig med innkallingen av innbyggere over 75 år. Dersom du er 75 år eller eldre og ikke har fått oppfriskningsdosen, kan du ta kontakt med koronatelefonen på 67 17 71 50.

Publisert: 09.11.2021 14.08