Nedjusterer tiltaksnivået i Nittedal

Nittedal kommune har i flere uker ligget på tiltaksnivå A, de strengeste regionale tiltakene som ble innført for samtlige kommuner i Viken i mars.

Fra og med mandag 12. april nedjusteres nivået fra A til B i enkelte Viken-kommuner, deriblant Nittedal. Det betyr at blant annet kultur, idretts- og fritidsaktiviteter kan holde åpent for barn og unge under 20 år, og at butikker får lov å åpne dørene igjen.

- Jeg er glad for at helsemyndighetene og regjeringen har gjort noen lokale tilpasninger slik at vi i Nittedal kan gjennomføre treninger og øvelser for barn og unge under 20 år og åpne butikkene fra og med mandag. Dette er i tråd med det jeg uttalte som kommunens ønsker i dialogmøtet vi hadde tidligere denne uken. Vi må likevel forholde oss til svært strenge smitteverntiltak i tiden framover. Det går framover med vaksineringen, så jeg ser lys i tunnelen nå, sier ordfører Inge Solli.

Her kan du lese den nye forskriften i sin helhet.

Publisert: 10.04.2021 12.51