Miljøfyrtårnsertifisering av Nittedal eiendom KF

Miljøfyrtårn er Norges mest brukte sertifikat for virksomheter som vil dokumentere sin miljøinnsats og vise samfunnsansvar.

Nittedal eiendom KF er miljøfyrtårnsertifisert, og skal resertifiseres i år. Dette er et av tiltakene i kommunens vedtatte klima- og energiplan.

Miljøfyrtårn er et anerkjent og effektivt verktøy for sertifisering og miljøledelse, som hjelper virksomheter å lykkes med grønn omstilling. Gjennom et digitalt system får virksomheter konkrete verktøy for å jobbe målrettet med å forbedre sine miljøprestasjoner innen områdene arbeidsmiljø, avfallshåndtering, energibruk, innkjøp og transport. Dette gir virksomheter gode forutsetninger for å bidra til å oppnå flere av FNs bærekraftsmål.

Miljøfyrtårn-ordningen driftes av Stiftelsen Miljøfyrtårn.

Les mer om ordningen her: https://www.miljofyrtarn.no/virksomhet/om-oss/dette-er-miljofyrtarn/

I forbindelse med resertifiseringen skal årlig klima og miljørapport gjøres offentlig tilgjengelig:

Miljørapport 2022

Miljørapport 2021