Nittedal forlenger den lokale forskriften

Kriseledelsen i Nittedal har vedtatt å videreføre den nåværende lokale forskriften fram til og med søndag 6. juni. Dermed opprettholdes de lokale reglene om munnbind, breddeidrett og andre fritidsaktiviteter.

- Vi har hatt få registrerte smittetilfeller i Nittedal den siste tiden. Samtidig har antall innleggelser gått ned og flere får vaksine. Jeg er glad for at vi kan åpne mer, og i hovedsak følge de nye nasjonale retningslinjene som trer i kraft fra 27.mai. Vi forlenger likevel vår lokale forskrift der det er påbudt å bruke munnbind innendørs på offentlige steder. Vi viderefører også den lokale regelen om at kun kommunens innbyggere kan delta på aktiviteter innen breddeidrett og fritidsaktiviteter for voksne. Dette fordi det fortsatt er betydelig mer smitte i noen av nabokommunene våre slik som f.eks. Oslo og Lørenskog. I spesielle tilfeller kan kommuneoverlegen gi unntak fra denne regelen etter søknad, sier ordfører Inge Solli.

Den lokale forskriften finner du i sin helhet her.

Fra og med natt til torsdag 27. mai vil Nittedal kommune følge regjeringens andre trinn i gjenåpningsplanen. Her kan du se hvilke tiltak som blir lettet på i de ulike trinnene nasjonalt. De nasjonale reglene blir gjeldende i tillegg til kommunens lokale forskrift.

Nittedals skoler og barnehager vil opprettholde det gule nivået i tråd med trafikklysmodellen.

Publisert: 25.05.2021 09.14