Nittedal kommune åpner for drop-in-vaksinering

Innbyggere som fremdeles ikke har fått sin andre vaksinedose mot korona, kan denne uka benytte seg av drop-in-vaksinering i Rotnes kirke. Tilbudet gjelder alle aldersgrupper.

Vaksinen du blir tilbudt er Moderna. Det gjør ingenting om du ble vaksinert med Pfizer første gangen. Å kombinere vaksinetyper gir like god eller bedre beskyttelse og medfører ingen større risiko for alvorlige bivirkninger, enn det å få vaksine fra samme produsent.

Les mer om kombinasjon av Pfizer og Moderna her.

- Vi håper at så mange som mulig benytter seg av drop-in eller framskynding via Helsenorge. Dette er en god mulighet for de som fremdeles ikke har fått andre dose, og som ønsker å bli fullvaksinert, sier kommunelege og vaksineansvarlig Gudmund Noddeland Myhren.

Dersom du ønsker å framskynde vaksinetimen din på vanlig måte gjennom helsenorge.no, er dette fortsatt mulig. Logg deg inn, trykk på «Timeavtaler», deretter «Bestill time». De som ikke får logget seg inn på Helsenorge og fremskyndet selv, kan ringe til koronatelefonen på 67 17 71 50.

Tidspunkt for drop-in i uke 35:

Torsdag 2. september: kl. 1000-1400

Fredag 3. september: kl. 1000-1400