Nittedøl får Drømmestipendet 2019

Nylig fikk Andrine Nilsson (f. 2002) fra Trollskogen teater en stor overraskelse. Hun var på filmvisning i Flammen med alle medlemmer og foreldre i Trollskogen teater da hun ble kalt opp på scenen og fikk den glade nyheten at hun har blitt tildelt Drømmestipendet 2019. Hun er 1 av 100 vinnere i Norge av stipendet på 15.000 kr. Stipendet ble overrakt av ordfører Hilde Thorkildsen og Trond Olav Asperud fra Norsk Tipping.

Andrine Nilsson sa: «Jeg har en drøm om å kunne få stå på en scene og å uttrykke meg selv gjennom ulike karakterer. En drøm om å ha muligheten til å kunne leve av å sette meg inn i helt nye og ukjente verdener. En drøm om å føle adrenalinet av å kun ha én sjanse, og samtidig ha muligheten til å røre de som ser på.»

Ordfører Hilde Thorkildsen sa: «Jeg har sett deg mange ganger på scenen, og kan si at det du gjør at jeg sitter med gåsehud. Aldri gi slipp på drømmen, selv de dagene det virker lengst borte, det er da du skal drømme, for det er da du når målet.»

Foto: Geir Smith-Solevåg

Publisert: 03.06.2019 15.20