Økt vaksinering denne uken

Nittedal kommune har denne uken mottatt omtrent dobbelt så mange vaksinedoser enn det vi først regnet med.

Dermed har vi totalt 330 doser til rådighet i uke 5. 282 av disse vil brukes til å vaksinere flere innbyggere og helsepersonell, mens de resterende 72 dosene er øremerket re-vaksinasjon. Det må settes to doser med 21 dagers mellomrom for å få full effekt av vaksinen.

I slutten av uka vil samtlige beboere ved institusjoner og kommunale serviceboliger være fullvaksinert.

Norske myndigheter besluttet i forrige uke å sende ut flere av vaksinene som har stått i beredskapslager. Årsaken er mer forutsigbare leveransen fra produsenten Pfizer.

Det er personer over 75 år som er prioritert akkurat nå. Disse vil få telefon, brev og SMS fra kommunen med informasjon.

Publisert: 02.02.2021 12.48