Vi har ledige vaksinetimer - åpner for drop-in

Nittedal kommune innfører drop-in-vaksinasjon for alle aldersgrupper på grunn av god bemanning og kapasitet på vaksinesenteret. Tilbudet gjelder mandager og torsdager mellom 09.30 og 14.00.

– Høye smittetall fører til flere avbestillinger fordi innbyggere må i karantene. Det fører til at vi ikke får vaksinert så mange som vi har kapasitet til nå, sier vaksinasjonsansvarlig Christine Holmen.

Tilbudet gjelder kun personer som er bosatt i Nittedal, uavhengig av om du skal ha første, andre eller tredje vaksinedose.  Vi gjør oppmerksom på at du må overholde minimumsintervallet mellom dosene.

– Dersom du oppfyller kravet til intervallet nå, men ikke har oppsatt time før senere i januar, kan du komme på drop-in. Din opprinnelige vaksinetime blir automatisk slettet, fortsetter Holmen.

Oversikt over intervaller:

Dose 2:

• 4 uker siden du fikk 1. dose for personer over 18 år
  • 8-12 uker siden du fikk 1. dose for personer under 18 år

Dose 3:

• 20 uker (4,5 måneder) siden du fikk 2. dose

Dose 4:

• Gjelder personer med svekket immunforsvar og i risikogruppen.
  • 12 uker (3 måneder) siden du fikk 3. dose.

Dersom du har spørsmål eller andre henvendelser, kan du nå vaksineteamet på vaksine@nittedal.kommune.no.

Publisert: 18.01.2022 12.45